AKCE
  TESTY FUNKCE PÁTEŘE

  AŤ UŽ ZÁDA NEBOLÍ
  SPRÁVNÉ POHYBOVÉ NÁVYKY

  ZÁKLADNÍ REHABILITACE PÁTEŘE
  CVIKY NA PÁTEŘ

  CVIČENÍ DLE MOJŽÍŠOVÉ
  PRÁCE S DECHEM
  PĚT TIBEŤANŮ
  
PŘÍRODNÍ STRAVA
  CENÍK

TESTY FUNKCE PÁTEŘE

Následující testy Vám umožní ověřit si, jak jsou na tom Vaše záda. Odolnost proti eventuálním problémům s páteří je dána suverénností, s jakou se Vám podaří tyto testy provést. Pokud nedosáhnete uspokojivého výsledku, ale zrovna potíže nemáte, jde bohužel o nestabilní stav a problémy se pravděpodobně brzy dostaví.

 

Sed se vzpažením

Provedení:

Sedněte si, dolní končetiny natažené v kolenních kloubech leží na podložce, špičky nohou směřují vzhůru. Horní končetiny natažené v loktech probíhají kolem uší v plném vzpažení, dlaněmi u sebe a jsou pokračováním trupu. Trup je v 90º úhlu k podložce, stehenní svaly jsou uvolněné. Počítáme v rytmu svého dýchání do deseti. Můžeme cítit únavu, ale neměla by to být nijak extrémní námaha.

Chyby při provedení:

 horní končetiny nejdou kolem uší, jsou pokrčeny v loktech
 horní končetiny nemíří přímo ke stropu, ale vpřed
 mezi lopatkami zůstává "hrb", je vpadlý hrudník
 stehenní svaly se napínají

Nedostatečné provedení je při:

 ochabnutí mezilopatkových svalů
 zkrácení svalů prsních
 zkrácení ohýbačů končetin
 ochabnutí břišního svalstva

Cvičení zde uvedená jsou použita se souhlasem MUDr. Dušana Nešpora - www.cvicime.cz

    Další >>>

 

  TaoMassage © 2014