AKCE
  TESTY FUNKCE PÁTEŘE

  AŤ UŽ ZÁDA NEBOLÍ
  SPRÁVNÉ POHYBOVÉ NÁVYKY

  ZÁKLADNÍ REHABILITACE PÁTEŘE
  CVIKY NA PÁTEŘ

  CVIČENÍ DLE MOJŽÍŠOVÉ
  PRÁCE S DECHEM
  PĚT TIBEŤANŮ
  
PŘÍRODNÍ STRAVA
  CENÍK

CVIKY NA PÁTEŘ

Pomocí cvičení si udržíme dobrou kondici i správné držení těla. Chráníme se současně před potížemi, ke kterým vede držení vadné. Jsou tu uvedeny série cviků s různým zaměřením.Ten, kdo si neumí své cvičení správně rozvrhnout tím často předem odsuzuje k neúspěchu své odhodlání "konečně začít se sebou něco dělat" - jako u diet při "jo-jo" efektu. Je lépe zapřemýšlet, co a jak přizpůsobit, než začínat příliš zprudka a pak cvičení brzy zanechat. Poctivost se neměří zatínáním zubů, ale pravidelností, vytrvalostí a kreativním přístupem ke cvičení.

 

Seznam cviků

  PROCVIČENÍ KRČNÍ PÁTEŘE
  AUTOMOBILIZACE HRUDNÍ PÁTEŘE
  PROCVIČENÍ BEDERNÍ PÁTEŘE
  AUTOMOBILIZACE SI

 

Časté chyby při cvičení

Při kroužení krční páteří

Mezi jednu z nejčastějších chyb patří pověra, že nejlepší způsob, jak rychle rozhýbat krk je kroužení krční páteří. Ve skutečnosti to bývá jedna z příčin, která způsobuje nebo udržuje bolesti krční páteře.

Ve skutečnosti je tento cvik vhodný jen pro ty, kteří již mají krční páteř v dobré kondici. Ale i tak se nedodoporučuje ho nikdy jako první cvik, ale až po důkladném rozcvičení krční páteře.


POZOR


BEZPEČNĚJI

Mezi vhodnější varianty tohoto cviku patří: přední půlobloučky (poloviční kroužení) krční nebo kroužení, v co nejpomalejším tempu (takto může být úplné, ale i tak je třeba ho zařadit až na závěr rozcvičování krku).

Chyba při posilování břicha


CHYBNĚ

Ten, kdo se při zvedání přitáhne za bradou do výšky ohrožuje svoji šíji přetížením. Tohoto provedení je třeba se vždy vyvarovat.

Při posilování břicha je nejlepší od začátku zvedání se z lehu ihned přitáhnout bradu co nejblíže do hrudní jamky. Tímto způsobem vedle břicha posilujeme současně svaly na přední straně krku (a ty to potřebují) a současně chráníme šíjové svaly.

Existuje sice správná varianta, kdy držíme krční páteř v prodloužení páteře hrudní. Nicméně se jedná variantu velmi náročnou, která nesmí vést k předsunutí brady, a která je zcela nevhodná pro cvičence s nižší kondicí.


SPRÁVNĚ

Záklony krční páteře

Pokud někdo trpí potížemi krční páteře, je zapotřebí, aby se vyvaroval veškerým cviků se záklony krční páteře. Nejvíce nebezpečné jsou cviky spojené s rotací v záklonu. To snad potvrdí každý, kdo umýval okna, maloval strop, nebo dělal cokoli nad výší očí. Nejbezpečnější záklonový cvik pro lidi s potížemi krční páteře je cvičení prostého záklonu krční páteře.

  <<< Předchozí Další >>>

 

  TaoMassage © 2014